Samppioni - nuoria huippuja tukemassa!
Close Notification
Open Notification

Pari esimerkkiviikkoa

Pari esimerkkiviikkoa

Valmennus vastuun siirtyessä Tommylle harjoitteluun ei tullut suurempia muutoksia, vaan jo kahdeksantoistavuotiaana valittu linja kestävyyden parantamisen kautta tonnivitoselle siirtymisestä jatkuu. Alla pari esimerkkiviikkoa harjoittelustani kaudella 2012-2013.

Ma 5.11. ap: pk1 9km ip: pk1+kp 9km

Ti 6.11. ap: pk1 9km ip: 3x3k Pirkkola+4x100m las yht: 16km 10:20, 9:57, 9:36

Ke 7.11. ap: pk1 18km

To 8.11. ap: 2x8x30s mäkeen’90s”5min yht: 13km ip: pk1 12

Pe 9.11. ap: pk1 10km ip: pk1+tankojumppaa yht: 11km

La 10.11. ap: vk2 10k yht: 18km ip: pk1 10 loppuaika: 35:33 kierrosajat: 14:44, 14:08, 6:41

Su 11.11. ap: pk1 25km
viikko yhteensä: 160km

Ma 12.11. ip: hieronta 75min ip: pk1+ven yht: 5km

Ti 13.11. ap: pk1 9km ip: vk2 9k+5 las yht: 17km kierrosajat: 11:15, 10:40, 10:20

Ke 14.11. ap: pk1 9km

To 15.11. ap: pk1 9km ip: pk1+las 9km

Pe 16.11. ap: pk1 6km  ip: pk1+kp yht: 8km

La 17.11. ap: herättely 3km ip: Hakunila 10k 32:15 yht: 17km

Su 18.11. ap: pk1 18km

viikko yhteensä: 110km

Harjoittelu on rytmitetty, siten että kahta kovempaa viikkoa seuraa kevyt viikko. Viimeisin kevyt viikko päättyi Hakunilan testijuoksuun, mistä ei jälkipolville jäänyt juurikaan kerrottavaa. Kuuteen kilometriin asti homma tuntui lenkkeilyltä, kunnes seinä löytyi ja maalin tuleminen muodostui ainoaksi tavoitteeksi.

Kelihän Hakunilassa oli mitä mainioin ja kunnonkin pitäisi olla parempi kuin viime vuonna. Viime vuonna taitoin matkan 25s kovempaa. Tämän eron saan selitettyä itselleni huonolla päivällä ja oikeasti kovien harjoitteiden puutteilla. Kroppa ei vaan toiminut anaerobisenkynnyksen yläpuolella, mikä ei sinänsä ihmetytä, sillä anakynnyksen yläpuolella ei tällä harjoituskaudella ole vierailtu.

-Pankee

0saves
If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.

Leave a reply